2.1.09

Wget na rapidshare s premiem účtem

Máte-li na rapidshare.com premium účet a chcete v linuxu stahovat s programem wget, musíte si trocho pohrát s jeho nastavením.
Již prosté použití prosté --http-user a --http-password boužel nefunguje. Je nutné použízt cookies.
Nejdřív stáhnout a uložit cookies z rapidshare do ~/.cookies/rapidshare, upozorňuji, že adresář ~/.cookies musí existovat jinak to nemá kam wget uložit.
Tady je postup od úplného začátku, pro uživatele petr, který má svůj domovský adresář v /home/petr ve výpisech je použit zápis ~/.
1) vytvořím adresář .cookies v /home/petr:
mkdir ~/.cookies
2) spustím program wget pro stáhnutí cookies, vše je na jednom řádku:
wget --save-cookies ~/.cookies/rapidshare
--post-data "login=JMENO&password=HESLO"
--no-check-certificate -O -
https://ssl.rapidshare.com/cgi-bin/premiumzone.cgi > /dev/null

3) nyní můžu stahovat příkazem:
wget -c --load-cookies ~/.cookies/rapidshare url-souboru-na-stazeni

Aby jsem to nemusel zadávat takto "složitě", udělám si alias. Do souboru ~/.bashrc si přidám řádek:
alias rs="wget -c --load-cookies ~/.cookies/rapidshare"

a od ted mi stačí zadávat jenom:
rs -i soubor_s_odkazama_na_stazeni.txt

Samozřejmě na stahování jsou i různá GUI stahovátka, ale wget je wget :-).

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

moc diky. taky jsem v posledni dobe resil, jestli gui nebo cli a tenhle zpusob je natolik pohodlny, ze neni co resit.

Petr Sychra řekl(a)...

Není zač :-), já mám taky raději "terminál".

Anonymní řekl(a)...

Zajimalo by me jestli je mozne stahovat vic souboru zaroven(s rapidshare linky ulozenymi v souboru). Vim ze je mozne dat jako parametr pro wget vice url... jenze nevim jak by to vypadalo pro linky ulozene v souboru.

Petr Sychra řekl(a)...

Já stahuju tak, že mám url uložené v souboru (co řádek to jedno url) a ten soubor pak předám wget parametrem -i. Soubory se stahují po jednom. Myslím, že ani nejde wget nastavit na souběžné stahování více souborů. Zkus si v linuxu nastudovat manuálové stránky man wget nebo tady je taky popis nastavení.
Já jsem spokojenej s postupným stahováním. Nic ti nebrání otevřít si další okno terminálu a pustit si další wget.

Anonymní řekl(a)...

Super navod. Po vyzkouseni nekolika nefunkcnich tento jede.... Diky.