18.6.23

Přechod na Linux Fedora

 Mám starší notebook s OEM verzí Windows 10 Home, plně funkční a pro mé potřeby plně dostačující. Bohužel při stahování aktualizací se začalo zobrazovat varování, že tento počítač nesplňuje minimální požadavky pro Windows 11. 

Protože můj současný OS Windows 10 Home bude podporovaný od Microsoftu do 14.října 2025. Jsou to sice ještě více než dva roky, ale přesto jsem začal přemýšlet co pak budu dělat. Zda používat neaktualizovaný operační systém, což při dnešním každodenním používání internetu, považují za velmi nerozumné, nebo pořídím podporovaný nový počítač/notebook a stávající fungující stroj budu mít jenom pro offline činnosti. Další možností je přechod na jiný operační systém.

Tím jiným systémem myslím Linux. Již jsem párkrát zkoušel používat Mandriva Linux, Slackware Linux, Arch LinuxUbuntu, ale vždy jsem se po čase vrátil zpátky k Windows. 

Nyní jsem se rozhodl nainstalovat Fedoru:

"Fedora je kompletní operační systém Linux (tzv. distribuce), který vznikl jako nekomerční odnož Red Hat Linuxu. Vyvíjí ho komunita vývojářů za podpory firmy Red Hat. Fedora je známa svou pokrokovostí a zpravidla přináší v každé verzi několik zásadních novinek. Distribuce je značně univerzální, se znatelným zaměřením na použití na osobních počítačích."

zdroj: https://mojefedora.cz/co-je-fedora/

Instalace byla otázkou necelé hodiny a pak jsem měl plně funkční systém včetně kancelářského balíku. Při vzpomínce na několika hodinový maraton instalace windows a všech používaných aplikací spojenou s několika restarty počítače, jsem byl velmi mile překvapen :-).  


Žádné komentáře: